چادری ها نبخخخخخخخخخشید ...
همیشه توی سر فیلمسازان و برنامهسازان کشورمان میزنیم که ببنید توی غرب چقدر تمیز و زیرپوستی تبیلغ باورهای خودشان را اعم از سبک زندگی، بی حجابی، بیدینی و غیره و ذالک میکنند؟ مثلا تا هم فیها خالدون یک سریال یا فیلم را واکاوی میکنیم که که یک اِلمان یا نشانه ایی را بیرون بیاوریم و بگوییم ببنید این میخواهد تبلیغ کند که چادر نماد خشونت است، یا مسلمان بودن نماد تروریسم. خودم با چشمهای نازنینم چندین و چند مقالهی تحلیلی خوانده ام در خصوص کارتون تام و جری، که مثلاً موش نماد فلان است و گربه نماد بهمان. باور بکنید یا نه چندین تحلیل هم خوانده ام در خصوص پت و مت حتی! یعنی درست یا غلط تصور میشود طرف مقابل دارد از تنها راهِ تبلیغ اعتقاد یعنی تبلیغ زیرپوستی و غیرمستقیم جهت پیشبرد اهدافش استفاده میکند.
اما، قربان خودمان بروم!! دم خودمان گرم. تبلیغ زیرپوستی و غیرمستقیم برای حجاب نخواستیم. طرحهای جاهلانهایی مثل گشت ارشاد هم فدای سرتان، این یک فقرهی اخیر را کجای دلمان بگذاریم آخر؟ مشاهده میفرمایید، متهمان ردیف اول بزرگترین دزدی تاریخ با حجاب برتر!

من و شمای بزرگسال هیچ. به فکر دختران نازنین و خردسال ایرانی هستم. کسانی که در این آماج تهاجم رسانهایی نه تنها سپر دفاعی ندارند بلکه از سوی دوستان هم مورد بمبباران نامحسوس قرار میگیرند.
نگرانی از بابت اینکه در بزرگترین جشنوارهی سینمایی کشور، این تاثیرگذارترین هنر؛ یک دختر چادری پیدا نمیشود را بیخیال.بازگذاشتن دست واردکنندگان لباس آنچنانی و برخورد با استفاده کنندگان از این لباسها را هم بیخیال، دختر ۱۴، ۱۵ ساله سه دور دور تهران را باید بپیماید تا یک لباس مناسب برای خرید پیدا کند هم هیچ! اما بعد از طرح مضحک گشت ارشاد این دیگر اوج خیانت به چادر است که اجازه بدهیم منفورترین دزدهای جامعه خود را پشت چادر پنهان کنند.
من به نوبهی خودم از تمامی دختران چادری سرزمینم بابت این پایین آوردن ارزش حجاب برتر عذر خواهی میکنم و امیدوارم این نوشته را یک نفر دلسوز بخواند تا در جلسات بعدی طعم شیرین اجرای عدالت(البته اگر اجرا شود) با دیدن این تصاویر به کاممان تلخ نشود.
دوستان با دیدن این عکس واقعا ناراحت شدم و خودم این مطالب و نوشتم .
زهرا
بجه های فقه و مبانی حقوق دانشگاه شهید چمران اهواز